„I když v posledních letech, zejména díky pandemii covidu a celkovému ochlazení ekonomiky, jsme zažili i meziroční mírné snížení emise, stál se drží podstatně výš, než by bylo potřeba,“ tvrdí Trnka.
Lidské plicní buňky V Holešovičkách pět dnů simuloval mobilní toxický inkubátor. Obsahuje lidské plicní buňky. „Třeba od lidí nemocných, zdravých, různého věku, pohlaví, kuřáků,“ přibližují vědci.
Jaká bude konečná verze nařízení, ukážou až příští týdny. Nyní budou následovat jednání zástupců Evropského parlamentu, Evropské komise a španělským předsednictvím Rady EU.
Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem a pro sanitky, policejní auta nebo lidi s hendikepem.
Pařížská dohoda zavazuje země světa, aby se snažily udržet na planetě aspoň relativně stabilní klima. Armády sice dostaly výjimku, přesto stále víc svou uhlíkovou stopu řeší.
Na opravy domů česká vláda určila desetinu z 500 miliard korun, které do roku 2030 dostane na dekarbonizaci z Modernizačního fondu Evropské unie, tedy z výnosů z emisních povolenek.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat realističtější časový rámec zavedení normy.
Doprava se podílí na emisích skleníkových plynů Česka 16 procenty, osobní automobilová sama o sobě víc než 9 procenty. Na té jsou závislí hlavně lidé na venkově s horší dostupností hromadné dopravy.
Po kůrovcové kalamitě se lesy proměnily ve velké producenty skleníkových plynů. Důvodem je masová těžba, kvůli níž lesy spíše plyny uvolňují, než že by je pohlcovaly.
Zákaz by mohl platit až od roku 2035, místo současně plánovaného 2030. Britský premiér Rishi Sunak a jeho vláda tvrdí, že chtějí dosáhnout uhlíkové neutrality „lepším a vyváženějším způsobem“.
Při rychlé a efektivní pomoci klimatu má velký potenciál snižování emisí metanu. Jejich významným zdrojem je zemědělství - konkrétně chov přežvýkavců, v Česku hlavně dobytka.
Velkých uhelných elektráren v Česku funguje desítka. Celkově může spalování uhlí na elektřinu podle dostupných dat z roku 2020 asi za 24 megatun oxidu uhličitého ročně.
Problém je v tom, že je hora pro každého snadno přístupná. Na stanici Gogome, pátou z celkových deseti, se podle CNN dostane 90 procent všech návštěvníků hory, vede tam totiž silnice.
Proti rozšíření nízkoemisní zóny bojovali jak někteří motoristé, tak i konzervativní britská vláda. A to navzdory faktu, že opatření je v souladu s její zelenou politikou.
Oblečení ve vybraném stylu - formální elegantní, elegantní ležérní a smíšený - bude doručeno přímo hotelu určeného cestujícím. Bude pocházet z nadbytečných zásob oděvních řetězců.
Čína posiluje svou pozici světového lídra v oblasti obnovitelné energie. Své cíle zřejmě splní o pět let dříve, než plánovala. Zároveň ale zůstává i dál největším producentem skleníkových plynů.
Planeta se nyní v důsledku lidské činnosti otepluje o více než 0,2 stupně Celsia za jedno desetiletí a emise skleníkových plynů dosahují bezprecedentní úrovně.
Firmy zavádí kroky, jak hromadnému vracení zamezit. Uvažují o zrušení vracení zadarmo a zavedení symbolického poplatku. Další společnosti zablokovaly vybrané problémové klienty.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
Státy Evropské unie schválily zpoplatnění emisí z vytápění budov a silniční dopravy, zrušení bezplatných emisních povolenek a zavedení uhlíkového cla. Co tyto klimatické normy přinesou?
Unijní ministři formálně potvrdili reformu trhu s emisními povolenkami, která počítá se zpoplatněním emisí z vytápění budov a silniční dopravy od roku 2027 a koncem bezplatných povolenek v roce 2034.
Očekávání, že nová norma vstoupí v platnost již od července 2025, by podle Volkswagenu vedlo k tomu, že by se v Evropě na mnoho měsíců pozastavila výroba řady modelů.
Souhlasu unijních ministrů s dlouho diskutovanými pravidly předcházela dohoda Německa s Evropskou komisí, která zajišťuje možnost dále využívat spalovací motory poháněné výhradně syntetickými palivy.